Bayn Group AB, som vi har skrivit ett antal gånger om tidigare, meddelar idag att de säkrat nya listningar i upp till 10 000 butiker i Ryssland och USA.
Bayns varumärke The Humble Co. AB kan idag meddela att de säkrat större listningar i Ryssland på upp till 5000 butiker. Därutöver har bolaget även säkrat listningar på ca 5000 butiker i USA. The Humble Co.s produkter kommer erbjudas i de nya butikerna under de kommande månaderna. De nya listningarna innebär en 25-procentig ökning av The Humble Co.s distributionspunkter och varumärket finns nu på totalt 50 000 butiker och bedömer själva att de når 60 000 under 2021.
Oskar Holmblad, försäljningschef på The Humble Co. AB, nämner att 2020 varit ett relativt trögt år på grund av Corona vilket inneburit försenade listningar samt stängda butiker. Däremot har 2021 hittills fått ett ordentligt uppsving och Holmblad säger att de har fått vind i seglen.
Bolaget har länge kämpat för att hitta partners och certifieringar för att möjliggöra en snabb expansion, detta har de nu lyckats med. Holmblad avslutar även med att kommentera om hur bolagets fokus på Amazon framgångsrikt har skapat högre varumärkeskännedom och produktlojalitet.
Vill ni läsa mer om Bayn Group finns vår aktiespaning och Q3-artikel.