Under fredagen publicerar Qiiwi Games två pressmeddelanden där bolaget meddelar att de populära spelen Hells Kitchen och Wordington fått ytterligare exponering.
Hell’s Kitchen har erhållit en Feature på Google Play, det innebär att spelet nu får mer exponering och marknadsföring. Spelet läggs nu under New & Updated Games i totalt sett 158 länder, bland annat stora nyckelmarknader som USA och Storbritannien.
“Hell’s Kitchen har ännu en gång lyckats få extra exponering och marknadsföring på Google Play vilket är en kvalitetsstämpel för speltiteln och vårt team vilket vi givetvis är mycket glada över. Extra exponering i Google Play innebär att speltiteln erhåller ytterligare organisk trafik.” Säger Erik Dale, VD Qiiwi Games, i pressmeddelandet.
Bolaget meddelar även i ytterligare ett pressmeddelande att populära spelet Wordington, som även det erhållit Featured på Google Play, nu tillgängligörs för nedladdning i ytterligare tre stycken app-butiker.
Spelet kommer nu finnas tillgängligt i Samsung Galaxy Store, AppGallery som är Huawei’s officiella app-butik samt ONE Store som är en av de största app-butikerna i Korea.
Vi ser alltså ett läge där de två populär spelen kommer få betydligt mer spridning och marknadsföring, vilket såklart är positivt för Qiiwi Games, som redan levererat fin tillväxt under året.