MAG Interactive lanserar quiz med ECB – Aktien ser tekniskt intressant ut

Om MAG Mag Interactive är en mobilspelsutvecklare som fokuserar på sociala casualspel.
2021-04-29

Om MAG

Mag Interactive är en mobilspelsutvecklare som fokuserar på sociala casualspel. Bolaget släppte under 2020 en ny, uppdaterad version av ”Quizkampen” som nu istället heter ”Nya Quizkampen. Nya Quizkampen lanserades globalt under maj 2020.

De har även andra välkända spel såsom ”Wordzee”, ”Word Domination”, ”Ruzzle”, ”Wordbrain” och ”Primetime”. Genom sitt nyligen genomförda förvärv av Apprope AB har MAG Interactive nu även spelet ”Word Bubbles”. Det genomgående temat för samtliga av dessa spel är att de tillhör kategorierna ord och trivia. Bolagets spel har laddats ned över 350 miljoner gånger.

MAG Interactive har haft stark tillväxt och har även gått bra på börsen sedan de bröt sin nedåttrend den 20 april 2020. Aktien är upp 165 % sedan dess, mer om de i grafen nedan.

Samarbete med ECB

Torsdagen 29 april meddelar MAG att de i samarbete med Europeiska centralbanken utvecklat ett specialquiz, kallat #EuropeDay, i MAGs spel “Nya Quizkampen”. MAG och ECB gjorde ett liknande samarbete 2019 i samband med 20-årsfirandet av euron.

I år är syftet att uppmärksamma Europadagen, som äger rum 9 maj. Quizet kommer lanseras på alla marknader inom EU och kommer vara tillgängligt mellan den 3 och 23 maj.

VDn kommenterar

Daniel Hasselberg, VD på Mag Interactive, kommenterar att de hoppas på att quizet kan öka intresset för EU och dess viktiga arbete för att nå klimatmålen och stärka ekonomin i Europa.

Graf – tekniskt intressant


Viktig Information innan du läser vidare

Ingenting som presenteras nedan är en köp- eller säljrekommendation. Grafen, såväl som tankar, illustrerar endast våra subjektiva observationer.


Som vi ser nedan utmanar aktien all time high (ATH). Kursen konsoliderar för tillfället och i grafen noterar vi 5 tighta veckor. I konsolideringen noterar vi även fallande volym.

Veckograf på Mag Interactive