Den svenska foodtech- och FMCG-koncernen Humble Group presenterar att dotterbolaget The Humble Co. erhållit nya listningar hos både befintliga och nya återförsäljare. Nya listningar för dotterbolaget innebär en stärkt position på marknaden i termer av bättre relationer med distributörer och återförsäljare, både för The Humble Co. men även övriga portföljbolag i Humble Group.
Kort om Humble
Humble Group fokuserar på konsumentprodukter som är bra för människor och planeten. Gruppens segment är foodtech, eco och veganskt. Bolaget växer både genom förvärv och organisk tillväxt. Humble Group gynnas även av att portföljbolagen kan utnyttja synergier i samtliga verksamhetsenheterna: varumärken, distribution, tillverkning och ingredienser.
Nya produktserier och lanseringar
Humble Group fortsätter växa på den amerikanska marknaden. Nyligen bekräftades lanseringen av tuggummi i butiken Rite Aids kassalinje. Bolaget meddelar även starka försäljningssiffror från Amazon.
I juni 2021 kommer tandtrådsbyglar och tandborstar erbjudas i 2 400 butiker och hos återförsäljare i USA. En rad andra produkter lanseras i ytterligare 400 butiker. Därutöver kommer en ny produktserie lanseras i över 3 400 butiker i Tyskland, med start i juli 2021.
Försäljningschef kommenterar
“Vår effektiva organisation och beslutsfattningsförmåga möjliggör för oss att springa snabbare än våra konkurrenter vad gäller innovation inom kategorin och än en gång visar vi att vi kan producera kvalitativa och miljövänliga produkter som uppskattas av slutkonsumenten. Resan har bara börjat och det är enormt glädjande att vi för varje dag som går får inviga fler människor i vår tandvårdsrevolution samt åtnjuter förtroende av våra partners att nå ut till en bredare publik.”
Vill ni läsa mer om Humble Group finns vår aktiespaning.