Yaytrade – Avtal tecknat

Under torsdagen aviserar Ytrade Group att man tecknar avtal tillsammans med Röhnisch Sportswear avseende försäljning.
2021-10-21

Ytrade Group är tecknade på First North Stockholm och är verksamma inom detaljhandeln. Bolaget är ett fashion-tech bolag som driver marknadsplatsen Yaytrade. Plattformen används av privatpersoner som kan handla premium fashion och livsstilsprodukter från varumärken och bolag som genom Yaytrade säljer utgående lager, samples och returer. Utöver huvudverksamheten bedriver bolaget försäljning av second hand kläder från privatpersoner och influencers.

Under torsdagen aviserar Ytrade Group att man tecknar avtal tillsammans med Röhnisch Sportswear avseende försäljning av utgående lager och samples internationellt.

Prenumerera på vårt kostnadsfria nyhetsbrev
Genom att använda detta formulär accepterar du att denna webbplats lagrar och bearbetar dina uppgifter.

Röhnisch är ett av Sveriges ledande brands inom activewear, med ett starkt hållbarhetsarbete och produkter av högsta kvalitet. Röhnisch har ett brett produktutbud inom träningskläder, golfkläder, jackor och badkläder med en internationell kundbas.

Kommentar från Outlet Manager – Röhnisch

“Vi är stolta och glada över vårt samarbete tillsammans med Yaytrade, inte minst för att vi delar samma värderingar om hållbarhet. Röhnisch jobbar med att ta fram de bästa träningsprodukterna samtidigt som vi tar ansvar för hur vi tar fram dem för att bidra till en bättre framtid. Att låta våra äldre kollektioner leva vidare hos Yaytrade är någonting vi ser väldigt mycket fram emot”, kommenterar Outlet Manager, Maria Westlund i ett pressmeddelande under torsdagen.

Kommentar från VD – Ytrade

“Att få sälja ut utgående lager och samples från ytterligare ett Sveriges absolut finaste activewear-varumärken är glädjande. Röhnisch har ett starkt hållbarhetsarbete som går hand i hand med Yaytrades vision och vi ser verkligen framemot att samarbeta med Röhnisch framgent. Vi ser också hur vår kundbok för nästkommande år redan aktivt börjar bokas upp av fler och fler premiumvarumärken vilket är ett led i den nya grundplåt Yaytrade satt under andra- och tredje kvartalet i år”, kommenterar VD, David Knape i ett pressmeddelande under dagen.

 

 

mer om ämnet


  • Prenumerera på vårt kostnadsfria nyhetsbrev
    Genom att använda detta formulär accepterar du att denna webbplats lagrar och bearbetar dina uppgifter.