Safello Group är tecknade på First North Stockholm och är verksamma inom teknikbranschen inriktade mot kryptovalutor. Bolaget är specialiserade inom utveckling av handel, börsverksamhet, lagring och andra produkter och tjänster relaterade till kryptovalutor. Kunderna består främst av privata aktörer aktiva på den globala marknaden. Utöver huvudverksamheten erbjuds även diverse mervärdestjänster.
Under måndagen aviserar Safello att man bedriver konsumentkampanjen Make crypto boring för att öka medvetenheten hos kunder som handlar med kryptovaluta. Man vill väcka nyfikenhet för kryptoekonomi inom en bredare målgrupp. Under kampanjperioden så sänks avgifterna för de mest populära betalningsmetoderna till 3,5%.
Man bedriver kampanjen tillsammans med den kreativa byrån Animal och ARC-nätverket. Man vill etablera varumärket på ett trovärdigt sätt och med över 213 000 är Safello den ledande kryptomäklaren på den svenska marknaden.
Kommentar från CMO
“Vi är väldigt glada och stolta att kunna lansera den första breda kampanjen på den svenska marknaden för kryptohandel. Att vara först med någonting kommer alltid med utmaningar, och just i detta fall är det flera. Vi behöver driva kategorin i helhet framåt, samtidigt som vi ska etablera Safellos varumärke och tydliggöra vår position som den trovärdiga aktören på marknaden. Tillsammans med Animal och ARC-nätverket har vi tagit fram en kampanj där vi lyckas etablera trovärdighet i ett kreativt manér. Lustigt nog, för oss som verkar i en helt digital bransch, så gjorde sig idén bäst i offline-kanaler och print. En krock mellan världar som förhoppningsvis också skapar uppmärksamhet”, kommenterar CMO, Karl Garberg i ett pressmeddelande under måndagen.