Polygiene är tecknade på First North Stockholm och säljer och utvecklar materialbehandling, funktionslösningar och luktkontroll för sportkläder, mode- och arbetskläder. Utöver levererar bolaget specialanpassade produkter för hemmet inkluderande handdukar och lakan. Distribution sker via bolagets globala distributörer, främst lokaliserade inom Europa och Asien.
Under måndagen tillkännager Polygiene att man utnämner ny CMO i Sean Tindale, närmast från Vero Moda där han verkat som Global Marketing Director. Tindale har även suttit på posten som Senior Global Marketing Manager för skoföretaget ECCO.
Kommentar från Sean Tindale
“Att bli del av Polygiene-teamet har för mig handlat om kemi, både på person- och produktnivå. Det är inte ofta du får möjlighet att vara del av ett så starkt team och samtidigt arbeta på ett företag med produkter och en vision som ligger helt i linje med dina personliga värderingar. Efter att ha tillbringat de senaste åtta åren inom skor och mode, känns Polygienes erbjudande som ett helt logiskt steg för att kunna hjälpa flera industrier att gå från förbrukningsvaror till hållbara produkter, något som världen behöver nu, mer än någonsin. Jag ser verkligen fram emot att vara en del av Polygiene Group och hjälpa befintliga och nya partners och konsumenter att förstå hur vi kan förändra sättet att se på produkter,” kommenterar nye CMO, Sean Tindale i ett pressmeddelande under måndagen.
Kommentar från VD
“Vi är mycket glada över att få in Sean och hans positiva energi och drivkraft i teamet. Med en gedigen erfarenhet av marknadsföring och varumärkesbyggnad kommer han att vara en viktig tillgång i vår resa framåt”, kommenterar VD, Ulrika Björk i ett pressmeddelande under måndagen.