Vi har tidigare skrivit om bolaget Polygiene som tagit fram materialbehandling, funktionslösning och luktkontroll för sportkläder, mode- och arbetskläder.
Under tredje kvartalet 2020 har bolaget levererat fortsatt stark tillväxt, och meddelar i rapporten att bolaget levererat sitt bästa kvartal någonsin.
Under Q3 2020 uppgick nettoomsättningen till 22,9MSEK, i jämförelse med 20,5MSEK för Q3 2019. Totalt sett uppgick tillväxten i nettoomsättning med 11,7% i jämförelse mot Q3 2019.
Resultat per aktie uppgick till 0,10kr för Q3 2020, i jämförelse med 0,08kr per aktie för Q3 2019. För year to date är dock resultatet fortsatt negativt med -0,9kr per aktie.
Under kvartalet har bolaget levererat flertalet viktiga händelser, nedan följer ett urval av de många punkterna bolaget själva tar upp i rapporten.
- Totalvinnare i Scandinavian Outdoor Group Awards 2020.
- DIESEL stolta över att tillkännage införandet av en ultra-innovativ denimbehandling som stoppar 99% av viral aktivitet, detta i samarbete med Polygiene.
- S.M. Group lanserar Denimmune-tyger, behandlade med ViralOff. Produktionen rullar redan och ordervärdet för Polygiene beräknas till 5MSEK per år
Efter kvartalets utgång meddelar Polygiene bland annat att de ingått ett avtal med Marks & Spencers för behandling av kökshanddukar.
Vi har tidigare även lyft fram avtalet med HSP Hanse som tagit fram ett nytt sortiment rengöringsprodukter, alla behandlade med ViralOff och ämnade för massmarknaden i Nordamerika och Europa.
”ALLA NYCKELTAL VISAR MED T YDLIGHET ATT BOL AGET KONTINUERLIGT FÖRBÄTTRAR SIN FINANSIELLA POSITION.” säger Ulrika Björk, VD Polygiene, i rapporten.
Vi skrev den första artikeln om Polygiene tidigt i september, sedan dess har aktien gått upp ca 30%.
Sett till den aktivitet bolaget levererar, samt den ökade efterfrågan för hygienprodukter och antibakteriell behandling, finns goda förutsättningar för Polygiene att fortsätta sin väldigt fina kursutveckling för året och framåt.