Polygiene – Nya partnern Inner Fashion och Polygiene lanserar underkläder och ansiktsmasker behandlade med ViralOff

Idag meddelar Polygiene att nya partnern Inner Fashion kommer lansera underkläder behandlade med Stays Fresh och ansiktsmasker behandlade med ViralOff. 
2020-11-26

Vi har tidigare skrivit om Polygiene, som säljer och utvecklar materialbehandling, funktionslösningar och luktkontroll för sportkläder, mode och arbetskläder. Under coronapandemin har intresset för ViralOff, Polygiens anitbakteriella behandling som även visat effektivitet mot virus, ökat avsevärt. Detta då insikten ökat kring hur länge smitta kan finnas kvar på textilier som t.ex. ansiktsmasker.

För en månad sedan presenterade Polygiene att ViralOff skulle användas i Silverteks marknadsledande ansiktsmasker.

Idag, torsdag 26/11, påminns vi om att Polygiene inte bara är en pandemivinnare, utan också ett hygien- såväl som miljövänligt bolag. Polygiene meddelar att nya partnern Inner Fashion kommer lansera underkläder behandlade med Stays Fresh,  och ansiktsmasker behandlade med ViralOff.

Stays Fresh reducerar svettlukt vilket blir en hygienfaktor men resulterar också i att konsumenten tvingas tvätta kläderna mindre ofta, vilket gynnar miljön då kläderna slits mindre och man sparar energi.

Produkterna planeras distribueras via ett antal ledande varuhus, samt på online-plattformar som Shopee, Lazada, JD Central och Wemall.

 

Kommentarer från Inner Fashion och Polygiene

“Vi vill ständigt utveckla våra produkter för att skapa värde för kunderna och få dem att känna att de får de fördelar och tjänster som utlovas. Vi fokuserar också på hållbarhet genom att försöka minska miljöpåverkan från plaggen. Och svaret på det är Polygiene!” säger Sureeporn Tawankanjana, VD Inner Fashion, i pressmeddelandet.

“Våra Stays Fresh-lösningar har visat en stark tillväxt i Södra Asien och i Thailand, en marknad som vi nu öppnar upp. Vi ser Inner Fashion som ett långsiktigt partnerskap med ökande volymer, och de å sin sida ser fördelen med att använda både våra Stays Fresh-lösningar som passar underklädessegmentet mycket väl, liksom vår framgångsrika antimikrobiella teknik Polygiene ViralOff som passar perfekt för Pierre Cardins ansiktsmasker – alla produkter med fördelen att de även kommer att hålla längre”, avslutar Ulrika Björk, VD Polygiene, i pressmeddelandet.

 

Coronakrisen

Polygiene är ett av de bolagen vars aktie har gått upp avsevärt under coronakrisen, då ViralOff varit och är högaktuellt som behandlingsmedel för textilier som ansiktsmasker men även kläder. Fler och fler är måna om att säkra sina textilier från bakterier och virus, vilket genererat flera nya ordrar och partneravtal för Polygiene, som sedan speglat sig i en stigande aktiekurs.

Aktiens utveckling

I ljuset av att ett vaccin nu tycks vara nära att lanseras och att världen därmed förväntas återgå till ett normalläge, har många så kallade coronavinnare tagit mycket stryk på börserna. Så även Polygiene, vars aktie handlats ned från ett högsta pris om 39kr till att nu handlas omkring 26kr.

Efter nyheten om vaccin för Corona föll kursen på skyhög volym under sitt viktiga stöd på EMA10 på veckografen, kursen handlas fortfarande under detta stöd.

Kursen befinner sig fortfarande över EMA10 på månadsgrafen.

mer om ämnet