Mavshack – Liveshopping är framtiden

Under fredagen aviserar Mavshack att man storsatsar tillsammans med Bonnier News på en ny klassledande plattform.
2021-09-17

Mavshack är tecknade på First North Stockholm och driver växande Internet-TV-tjänster med asiatiska filmer i HD, musikvideor och TV-serier utan reklam. Streamingtjänsten är tillgänglig via alla Internetanslutna skärmar till en löpande månadsavgift. Redan idag har Mavshack ett bibliotek av filippinska och indiska titlar.

Mavshack och Bonnier News tror att liveshopping-trenden är för att stanna så nu storsatsar man tillsammans på en ny klassledande plattform. Det finns beräkningar som förutspår att 10-15 procent av e-handelns omsättning kommer att bäras av liveshopping 2023. Satsningen innefattar en mobilapp som erbjuder en helhetslösning med streaming från studio.

Kommentar från försäljningsdirektör – Bonnier News

“Det här är en bra möjlighet för oss att kunna erbjuda våra kunder nya effektiva sätt att nå stora köpstarka målgrupper. Vi har en given plattform med våra välkända publicister och en stark räckvidd med Expressen som motor. Parallellt med alla våra välkända varumärken har vi också ett betydande influencer-nätverk som ger ytterligare möjligheter i affären. Tillsammans med en seriös teknisk partner har vi alla förutsättningar att bli en självklar och ledande aktör när det gäller liveshopping i Norden”, kommenterar försäljningsdirektör Paul Brandenfeldt i ett pressmeddelande under fredagen.

Kommentar från VD – Mavshack

“Att göra den här satsningen – som är unik i Sverige – tillsammans med Bonnier News är ett stort steg för oss. Vi ser fram emot en spännande tid framöver för oss och våra kunder”, kommenterar VD, Tommy Carlstedt i ett pressmeddelande under fredagen. 

mer om ämnet