Humble Groups nya dotterbolag The Eco Gang – Stark start

Den svenska foodtech- och FMCG-koncernen Humble Group presenterar att dotterbolaget The Eco Gang fått en stark start med flera större listningar, både i USA och Tyskland.
2021-08-20

Den svenska foodtech- och FMCG-koncernen Humble Group presenterar att dotterbolaget The Eco Gang fått en stark start med flera större listningar, både i USA och Tyskland. Humble erbjuder redan befintliga miljövänliga munvårdsprodukter men expanderar med ytterligare bolag för att ta del av den tillväxt som föreligger på marknaden för “gröna” munvårdsprodukter.

Om The Eco Gang

Tanken med The Eco Gang är att nå en yngre målgrupp och ett lägre prissegment och på så sätt bli en större aktör på marknaden med bredare distribution. Utökat erbjudande innebär en stärkt position på marknaden där relationer med distributörer och återförsäljare blir ännu bättre.

Dotterbolaget har redan erhållit bra listningar

The Eco Gang har bland annat säkrat försäljning via det tyska Aldi Süd som består av 1940 butiker. Den första displaykampanjen omfattar ca 200 000 produkter.Dotterbolaget har även säkrat listning på det amerikanska Dollar Tree där en testförsäljning börjar i 400 butiker och vid en framgångsrik försäljning förväntas distributionen att expandera till Dollar Trees samtliga 15 000 butiker.

VD framhåller organisk tillväxt

“I vår tillväxtstrategi har vi en målsättning om att utvecklas både organiskt och genom förvärv. Initiativ som skapandet av “The Eco Gang” är ett utmärkt exempel på hur vi internt bygger bolag och nyttjar vår strukturella plattform till max. Vi har snabbt etablerat varumärket och kommer organiskt fortsätta utveckla en bredare position med stärkt kommersiellt erbjudande, där vi även skapat gynnsamma förutsättningar för ny innovation och utveckling.” säger Simon Petrén VD för Humble Group.

mer om ämnet