Hubso Group är tecknat på Spotlight och inriktar sin verksamhet mot e-handel, utveckling av bildoptimering och andra IT-relaterade tjänster. Bolagets huvudsakliga produkter/varumärken består av HUBSO, Magemail samt IMGO. HUBSO är en e-handelslösning för influencers som vill skapa sina egna varumärken. Magemail är en B2B e-postmarknadsföringstjänst riktat till e-handlare för kommunikation med kunder via e-post. IMGO, optimerar bilder så att de automatiskt blir anpassade till webbplatsen.
Under onsdagen tillkännager HUBSO att man avser bolagisera det befintliga samarbetet tillsammans med Sanne Josefson. Detta sker för att fördjupa samarbetet med det redan framgångsrika modevarumärket och är ett naturligt steg i den fortsatta utvecklingen. Bolaget kommer ägas gemensamt och ingå under HUBSO som ska äga 50,1 procent och 49,9 procent ska ägas av Sanne Josefsons ägarbolag.
Kommentar från VD – HUBSO
“Vi har nu jobbat med Sanne under flera år och vi har lyckats skapa ett omtyckt och framgångsrikt varumärke tillsammans. Vi ser verkligen fram emot att ta varumärket till nästa fas i Sanne Alexandras Stockholms resa”, kommenterar VD, Josefine Abrahamsson i ett pressmeddelande under onsdagen.
Kommentar från Sanne Josefson
“Under tiden som jag har jobbat med Sanne Alexandra Stockholm och HUBSO, har vi inte bara skapat något som vi båda är stolta över men även en stark relation till våra kunder. Detta känns verkligen som helt rätt steg att ta, för att kunna göra detta ännu bättre tillsammans”, kommenterar Sanne Josefson i ett pressmeddelande under dagen.