Gaffla AB:s är specialiserade inom sökmarknadsföring, och deras vision är att förstärka marknadsnärvaron hos företag med tillväxtambitioner. Deras målsättning för klienten är att bl.a. att öka försäljning, stärka varumärkeskännedom, och nå ut till nya marknader.
Digitalbyrån Gaffla meddelar under tisdagen att de väljer AI-verktyget Bidbrain för att optimera sina kunders Google Shopping-annonsering. Det betyder att Gaffla förhoppningsvis kan erbjuda sina kunder bättre resultat, arbeta mer effektivt och få djupare insikter. Bidbrain är ett bolag som ingår i Speqta-koncernen.
För Bidbrain innebär det att fler e-handelskunder, genom Gaffla, använder Bidbrain. Bidbrain är en SaaS-plattform för både e-handlare och byråer som fungerar som ett tillägg till Google Ads. Gaffla är bland de första bolagen att använda Bidbrain för att effektivisera sitt erbjudande.
Kommentar från VD
“Idag är effektivitet och insikter två av de mest konkurrenskraftiga egenskaper hos en performancebyrå. Genom att samarbeta med Speqta Bidbrain säkerställer vi inte bara att vi blir mer effektiva i vårt arbete, utan även att vi kan anskaffa nya insikter snabbare”, kommenterar VD, Fredrik Rosenborg.