Polygiene – nytt samarbete med ikoniska italienska lyxvarumärket Armani

Polygiene meddelar under onsdagen att bolaget vunnit ett samarbete med ikoniska lyxvarumärket Armani för behandling med Stays Fresh.
2020-12-09

Under coronapandemin har Polygienes antibakteriella behandlingsmedel ViralOff fått mycket spridning i media och skapat många nya samarbeten med stora kläd- och textilproducenter. Vi har tidigare belyst Polygiene som ett intressant bolag att hålla span på. Delvis på grund av ViralOff och effekten mot virus och bakterier, samt att bolaget tagit fram ett medel för reducering av svettlukt i textiler som minskar behovet av att tvätta lika ofta och i sig blir väldigt positivt för miljön och hållbarheten.

Idag meddelade Polygiene att bolaget inlett ett samarbete med ikoniska lyxvarumärket Armani, bland annat för märket EA7 med behandling av Stays Fresh, men även för vår/sommar kollektionen för 2021 med ViralOff.

“Vi har länge haft Armani som målbild inom mode och lifestyle och är därför mycket stolta att kunna presentera dem som partner till oss. Vi delar synen på de hållbarhetsutmaningar vi står inför och känner därför att Polygienes vision att få plagg att leva längre genom att hålla dem fräscha, ligger helt i linje med den målsättning Armani har. Mervärdet för kunden blir att plaggen både har ett antimikrobiellt skydd och kan tvättas mer sällan, vilket ökar livslängden ytterligare – något som blir användbart när vi börjar resa igen”, säger Ulrika Björk VD Polygiene, i ett pressmeddelande.

Gällande samarbetet kommenterar Giorgio Armani själv att målbilden för klädmärket alltid varit just hållbarhet, att kunna erbjuda kläder som håller och kan bäras i många år. Något som då kan stärkas med Polygienes behandling.

mer om ämnet